Mark Mudde (links) en Cornelis Mostert (rechts) voor de ingang van de Jumbo. De laatste gaat het roer overnemen van de vestiging in Maurik en verbindt daaraan ook zijn naam.
Mark Mudde (links) en Cornelis Mostert (rechts) voor de ingang van de Jumbo. De laatste gaat het roer overnemen van de vestiging in Maurik en verbindt daaraan ook zijn naam. (Foto: FOTO’S: CEES VAN CUIJLENBURG)

Wisseling van de leiding bij actieve Jumbo Maurik

MAURIK – Jumbo-Mudde gaat Jumbo-Mostert heten. Dat heeft alles te maken met een wisseling van de wacht binnen de leiding. Vanaf 6 april is de overname een feit en zien de klanten een nieuwe ’eerste chef’ in de winkel in de persoon van Cornelis Mostert. Iemand die ook leiding geeft aan de Jumbo in Rhenen. Mark Mudde gaat een uitdaging aan bij de Jumbo in Scherpenzeel.

De overdracht verloopt vlotjes en binnen een prettig contact. Mark Mudde kijkt daarbij terug op vier plezierige en succesvolle jaren. Een periode waarin de supermarkt nauw verbonden was met het gemeenschapsleven in Maurik en omgeving door de steun aan clubs, stichtingen en bejaardencentra. De Jumbo is onder andere hoofdsponsor van DOS Sportief.’’Voor die mooie samenwerking ben ik dan dankbaar. Ik neem met een goed gevoel afscheid en kom zeker nog een keertje kijken’’, aldus Mudde.

Zijn opvolger Cornelis Mostert (53) spreekt van een prettige kennismaking, zeker met het personeel. “Dat voelde heel goed. De eerste indruk was positief. Bovendien staat er een goede winkel. Je kunt zaken wel anders willen, maar je bent ook beperkt in je ruimte’’, zo stelt hij realistisch.

Toch streeft Mostert naar een beleid met specifieke aandacht voor de klant. ’’Je moet scherp zijn en meegaan met de actualiteit. Het betekent voor mij veel aanwezig zijn op de vloer en klanten spreken. Met de bedoeling om vooral te horen wat er in de plaatselijke gemeenschap leeft. Ik heb dat ook in Rhenen gedaan. Maar nu ligt even de focus op Maurik. Later moet ik nog de passende verdeelsleutel zien te vinden’’.

Cornelis Mostert noemt zichzelf een mensen-mens. Iemand die met jong en oud uit de voeten kan. Ook iemand van hard werken en op tijd een grapje maken. Wat de supermarkt betreft heeft hij het volste vertrouwen in de opzet, de mogelijke acties die op komst zijn en het vertrouwen in de medewerkers. ’’Winkelen moet niet saai worden, maar leuk zijn. Ook bij het boodschappen doen’’, aldus zijn kernachtige uitspraak.

Bij foto’s:


FOTO’S: CEES VAN CUIJLENBURG

Meer berichten

Het lokale nieuws in uw mailbox ontvangen?

Aanmelden