Foto:

Hart van Tiel: Overdekken

  Column

De leden krijgen half april een nieuwe voorzitter gepresenteerd, ik neem dan afscheid. Tien jaar was ik bestuurslid van Hart van Tiel, waarvan zes als voorzitter. Het kost veel tijd, mijn bedrijf in marketing en communicatie vraagt ook veel aandacht.

Als adviseur blijf ik natuurlijk verbonden met de vereniging. Over de stad ben ik immers positief, ik ben er geboren en getogen, mijn vader was bakker aan het Sterrebos. Tiel ligt zo mooi aan de Waal, en er gebeurt veel. Wat ik achterlaat zijn een paar wensen: zorg dat het winkelhart compact blijft en blijf hameren op investeren erin door pandeigenaren én gemeente. Behoud de evenementen, ze zorgen voor beleving in het centrum.

Vanuit Stadspromotie wilden we een seizoenskalender, in elk seizoen een groot evenement. Dat is er nu: we hebben op 5 mei de Betuwse Fruitrally, waarvoor het storm loopt door eigenaren van bijzondere auto's. Dan hebben we de Open Kersendagen in juli in Wadenoijen, het Fruitcorso in september en Dickensmarkt in december. Die willen we nog een keer uitbreiden met een fraaie rij kleine kerstmarkthuisjes. De stad wordt druk door die evenementen, ik hoop dat de ondernemers daarop méér inspelen.

Wat dat betreft heeft de horeca ook wat in te halen, die werken weinig samen. Hart van Tiel wil ze op weg helpen, ook bij organiseren van evenementen, maar dan moet het initiatief wel van henzelf komen. Mijn grootste wens is een deel van de winkelstraat overdekken, een Passage, zodat je ook in de winter droog loopt.

Ik kijk tevreden terug op wat we hebben ontwikkeld de afgelopen tien jaar: de communicatie onder ondernemers en naar het publiek is beduidend beter door onze websites, en we versturen nieuwsbrieven naar meer dan 10.000 adressen. We hebben 17 koopzondagen per jaar, nog niet evenveel evenementen om extra bezoekers te trekken, maar ik weet zeker dat het gaat lukken. Tiel is mooi, de ondernemers moeten dat meer uitbuiten.

Meer berichten